اپل در سال 2013:چه انتظاراتی داشته باشیم؟
 
welcome too play tech site
اخبار از دنیای باحال تکنولژی

   اپل و آموزش: اپل این سال را با مراسمی در نیویورک آغاز کرد که تمرکز آن بر روی iBooks 2 و iBooks Author بود. به کمک نرم افزار دوم، تولید کنندگان محتوا می توانند iBookstore را پر از کتاب هایی با طراحی های زیبا و جذاب کنند. این یک سرمایه گذاری بلند مدت است، حرکتی برای دگرگون کردن صنعت تولید محتوا. 


  شیر کوهی: جدیدترین نسخه از سیستم عامل OS X در استراتژی تیک-تاک اپل، (یک به روز رسانی بزرگ و سپس یک به روز رسانی کوچک) بخش تاک به شمار می رفت و بیشتر متمرکز بر ارائه ویژگی های مبتنی بر iCloud و یک پارچگی بهتر با iOS بود. بینش اپل این است که در آینده اکثر مردم کارهای خود را ابتدا بر روی پلتفرم های موبایل انجام می دهند. بنابراین شیر کوهی طوری ساخته شده که بتواند از مزیت محبوب بودن آیفون و آیپد به نحو احسن استفاده ببرد.

  مک بوک پرو رتینا: وقتی اولین بار استاندارد رتینا برای محصولات اپل رونمایی شد، معلوم بود که روزی آن را در لپ تاپ های اپل نیز خواهیم دید ولی به هر حال این چیزی از فوق العاده بودن مک بوک رتینا کم نمی کند. اینکه بگوییم اپل این فناوری را که قبلاً در محصولاتش وجود داشته به لپ تاپ های خود نیز آورده، کاملاً منصفانه است ولی اینکه بگوییم در این بین هیچ نو آوری خاصی صورت نگرفته، خیر.

  اپل و پتنت ها: نزاع حقوقی اپل و رقیب-شریک اصلی خود سامسونگ، امسال به اوج خود رسید. بعد از ماه ها حضور در راهروهای دادگاه، بالاخره هیئت منصفه ای تشکیل شد و رأی به پرداخت غرامت 1 میلیاردی به اپل داد. هر چند اخیراً با به چالش کشیده شدن چند پتنت اصلی اپل که به تعلیق موقت آنها انجامیده، نیاز به ارائه مدارک بیشتر برای فعال سازی آنها، مجدداً به هیجان های پیرامون رأی نهایی این دادگاه افزوده. البته اپل در این سال به توافق با HTC نیز رسید که در نوع خودش گام مثبتی به حساب می آید.

  اپل و پست پی سی هایش: 80% سود اپل را دو محصول آیپد و آیفون تأمین می کنند. هر دو در این سال به روز شدند، البته آیپد اصلی دو بار! می توان گفت اپل به دلایل متعدد چاره ای جز این به روز رسانی دو مرحله ای نداشت ولی همین حرکت، سال 2013 را داغ تر کرده چون حالا همه منتظر به روز رسانی سریع تر محصولات هستند. آیپد مینی را هم نباید از یاد برد که همین امروز خبر از اضافه شدن 2 میلیون سفارش اپل به قطعه سازان برای اطمینان از عرضه پایاپای تقاضای کریسمس رسید. آیفون 5 با تمام سر و صداهایی که به پا کرد فروش جهانی خوبی داشت ولی در آسیا و اروپا کمتر موفق بود.

  iOS 6: ظاهری تکراری، یکپارچگی بیشتر با آی کلود و فیسبوک، بهبودهای سیری، و البته اپلیکیشن نقشه. ساده بنویسیم: نقشه سازی کار سختی است. گوگل سال ها تجربه در این زمینه دارد و هزاران نفر را به این مأموریت گماشته تا مطمئن شود کسی از پل به پایین پرت نمی شود. ولی اپل کار را دست کم گرفت و حالا وجهه iOS خدشه دار شده. صورت iOS 7 را به جانی آیو سپرده اند و سیرتش را به کریگ فدریگی و ادی کیو. باید دید نتیجه چه می شود.

  اولین سال تیم کوک: این کمپانی عادت کرده یا یک فرد خود انگیخته و خوش سلیقه در رأس آن باشد یا افراد بی کفایت. تیم کوک هیچ کدام از این دو نیست. هر چند او را نابغه زنجیره تولید می دانند ولی پذیرش مسئولیت استیو جابز آن هم به تنهایی، برای هیچ کس کار آسانی نیست. با این حال به نظر می رسد آقای کوک، بعد از چند مشکلی که در سال جاری بروز کرد، تصمیم گرفته که فقط دل به سابقه افراد و جایگاهشان نزد جابز نبندد، بلکه کار را به کاردان بسپارد.

اگر یک مدیر بتواند افراد مناسب را برای انجام کارهای مهم بیابد، این خودش نوعی نبوغ است. باید دید جانی آیو در مقام رئیس جدید تیم طراحی رابط کاربری و ادی کیو در مقام رئیس خدمات اپل چه خواهند کرد.

عملکرد مالی سال 2012 در قاب نمودارها

1 Screen-Shot-2012-10-25-at-2.09.57-PM-730x503.jpeg

2 Screen-Shot-2012-10-25-at-2.10.11-PM-730x496.jpeg

33 Screen-Shot-2012-10-25-at-2.10.25-PM-730x499.jpeg

4 Screen-Shot-2012-10-25-at-2.10.39-PM-730x493.jpeg

5 Screen-Shot-2012-10-25-at-2.10.56-PM-730x503.jpeg

6 Screen-Shot-2012-10-25-at-2.11.46-PM.jpeg

 

اپل در سال 2013  

20120912193045.687.apple-tim-cook-iphone-5.560x315.jpg

  1. یک آیفون 5S زودهنگام: کسی نیست که فکر کند محصولی که نیمی از درآمد اپل را رقم می زند، در این سال به روز نشود ولی به نظر می رسد امسال شاهد عرضه زود هنگام آیفون جدید باشیم. قطعاً پای چیپ پردازشی (بگذارید حدس بزنیم 2 برابر) سریع تر، عمر باتری بهتر، دوربین بهتر (و شاید با دو فلاش LED) در میان است. شاید در اواخر بهار 2013، آیفون 5S را ببینیم.

  2. اپل تی وی یا iTV؟ مسئله این است: داغ ترین محصول سال آینده اپل (اگر معرفی اش به 2014 موکول نشود) بدون شک آی تی وی اپل خواهد بود. تیم کوک گفته «وقتی وارد اتاق تشیمن خانه ام می شوم، احساس می کنم به 20-30 سال قبل برگشته ام.» آیا این لزوماً به معنای ساخت تلویزیون است؟ خیر. مشکل اینجا است که تلویزیون ها مدام به روز نمی شوند ولی اپل وسواس به روز رسانی سخت افزاری (با طراحی اشتباه نشود) دارد و از این رو معلوم نیست سر انجام آی تی وی چه خواهد شد. شم کسب سود می گوید که اپل باید Apple TV فعلی خود را از یک سرگرمی خالی تبدیل کند به یک وسیله بسیار کارا با یکپارچگی بیشتر با گجت های iOS و سرویس ویدیویی منطبق بر آیتونز. حتی می توان چیزهای جدیدی را هم به آن اضافه کرد.

  3. مک بوک پروی جدید (واقعاً جدید): مک بوک پرو امسال به روز رسانی ملایمی را پشت سر گذاشت که این برای محصولی کم فروش تر از آیمک و مک مینی عجیب هم نیست ولی تیم کوک قول داده که اپل در سال 2013 چیز جذابی رو کند و شاید این آخرین به روز رسانی بزرگ این خط از محصولات اپل، پیش از حذف کاملش باشد.

  4. رابط کاربری iOS و OS X نو نوار می شوند: رفتن اسکات فورستال چراغ سبزی شد برای جانی آیو تا پایش را از مرز های سخت افزاری فراتر بگذارد. انتظار نداریم که امسال تغییرات بنیادینی را شاهد باشیم ولی از طرفی جانی آیو باید امضای خودش را پای iOS و OS X بگذارد. امیدواریم نتیجه هر چه که هست، کاربردی تر شدن سیستم عامل های اپل باشد و البته، زیبا شدن آنها. جانی آیو و گروه زیر نظرش، پیش تر با طراحی ترک پد مک بوک ها و البته جسچرهای مرتبط با آنها، نشان داده اند که می توانند راه های جدیدی برای برقراری ارتباط با سیستم عامل پیش روی مشتریان بگذارند.

  5. علامت سوالی در برابر واژه نوآوری: اپل 2 در سال 1977، مکینتاش در سال 1984، آیمک اول در 1998، آیپاد در 2001، آیفون در 2007، آیپد در 2010، ... چه چیزی در 2013؟ فروش خوب محصولات اپل به کنار، آیا اپل قادر است (بدون جابز) بازار جدیدی ایجاد کند؟

  6. حمله نقشه ای: کنار گذاشتن گوگل مپز و جایگزین شدن نقشه اپل، آنها واقعاً با خودشان چه فکری می کردند؟ نتیجه فاجعه بار بود، تیم کوک از مشتریان عذرخواهی کرد، اسکات فورستال رفت و سهام اپل سقوط کرد. واقعاً اپل جای کار بسیاری در تمام سرویس های آنلاین خود -و هر چیزی که با اینترنت مرتبط است- دارد. از آی کلود بگیرید تا مپز و آیتونز و غیره. آیا بالاخره این ضعف ها زمانی بر طرف خواهد شد. چشم ها به ادی کیو دوخته شده.

  7. سوپر سیری: جستجوی صوتی گوگل که معرفی شد، استاندارد جدیدی را در این زمینه شاهد بودیم. اپل نیاز دارد سیری را به طور جدی بهبود ببخشد و در این مسیر سیری باید سریع تر و در یکپارچگی بهتری با اپلیکیشن های مهم iOS قرار بگیرد.

  8. تغییر چرخه نو سازی محصولات: زمانی بود که چرخه به روز رسانی محصولات اپل، مثل ساعت کار می کرد؛ آیپد های جدید در بهار و آیفون های جدید در انتهای تابستان. ولی آیپد 4 اوضاع را تغییر داد. به نظر می رسد که برای آتش زدن بازار رقابت، راهی جز کوتاه کردن بازه های معرفی محصولات جدید باقی نمانده. البته این بیشتر در مورد دستگاه های مبتنی بر iOS صدق می کند که اپل تقریباً تمام جنبه های آنها، از سیستم عامل تا چیپ پردازشی را در دست دارد. آیا کیفیت محصولات اپل حفظ خواهد شد؟

  9. سود بیشتر و سهم بازار کمتر: شاید ماجرای ویندوز و مک دوباره با آن شدت تکرار نشود، ولی به هر صورت تبلت ها و تلفن های اندرویدی خوش قیمت هم مشتری خودشان را دارند و بدون شک فروش آنها بر روی سهم اپل در بازار این دو محصول تأثیر خواهد گذاشت. البته بعید است در مقیاس سالانه، فروش محصولات اپل کاهشی را به خود ببیند، این یعنی اندروید و iOS هر دو رشد خواهند کرد ولی سرعت رشد اندروید به مراتب بیشتر است.

شما فکر می کنید اپل برای سال 2013 چه پروژه هایی را نهایی خواهد کرد. 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







           
چهار شنبه 6 دی 1391برچسب:, :: 9:7
amin.f

درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان welcome too play tech site و آدرس playtech.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 3
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 4
بازدید ماه : 68
بازدید کل : 5876
تعداد مطالب : 50
تعداد نظرات : 3
تعداد آنلاین : 1